Bu şehir bu ülkeye nasıl dayanıyor?

admin

Administrator
Yetkili
Admin
Global Mod
Bu bir Açık kaynak-Katkı. Berliner Verlag herkese ilgilendiğini verir OlasılıkAlaka düzeyi ve profesyonel kalite standartlarına sahip metinler sunmak.

Savaştan birkaç ay boyunca zorlandıktan sonra, yılın başında Beyrut'a yaklaşımla Berlin'den son yere tamamen rezerve edilen bir makinede oldum. Heyecanlıyım. Nasıl olacak? Neye benzeyecek, kok, hissediyor mu? Dairemiz neye benzeyecek? Sokak? İnsanlar? Hepiniz hala orada mısınız? Bombalamanın korkunç resimleri beni bırakmıyor. Korkarım.

Ama Beyrut'a geldi, her şey “normal” gibi görünüyor.

Düzenli, kırık arabalar, asil asil cisimler, sonsuz olarak tam yüklü kamyonetler ve genellikle üçten fazla kişi tarafından işgal edilen sayısız scooter arasında, taksimiz bizi olağan kaotik, kurban, honking bozukluğundaki şehir merkezine getiriyor.

Dahiye, mahalle, en büyük atışların amacı, Hizbullah milislerinin destekçilerinin burada bulunmasıydı. Mültecilerin yıllarca, kasvetli stadyumun hemen yanında yer aldığı çürümüş siteyi geçiyor. Ve meyve, yeşilgrem ve ekmek satıcılarının arabalarını şehre geçiyor. Ben gerginim. Ama aynı görünüyor. Bu nasıl olabilir?


Beyrut'ta İniş YaklaşımıKay Nietfeld/DPA

Yine umut var


İlk yolum beni denize, Manara'ya, dağlara ve denize bakabileceğiniz Corniche'ye götürüyor, onu, her şeyi, insanları, Corniche'yi, denizi görmek istiyorum. Ve özel Sporting Club Manara'daki yüzme havuzları Ocak ayında hala susuz olmasına rağmen, yandaki güverte kafesinde hayat ve koşuşturma, sanki hiçbir şey olmamış gibi koşuyor.

Konuklar yemek yerken otururken, kahve ve şarapla, güneş parlıyor, Corniche insanlarla dolu, balıklarını doğrudan yerinde satmaya çalışan balıkçılardan, erkeklerden küçük bir değişiklik avında gül buketleri ile donatılmış çocuklardan Arabalarının açık kapılarının önünde oturan ve bir shisha sigara içen, piknikte aileler, limonlarla süslenmiş büyük ağır arabaları, sayısız zindelik ve kozmetik cerrahi olarak optimize edilmiş, daha iyi prospektif Lübnan ve Lübnan, genç kadınlar Asya ve Afrika'dan, iyi bilinenlerin evlerinde yaşayan ve modern kölelerde yaşayan “bint” (“kızlar” için Arapça) olarak da adlandırılıyor. Hepsi son zamanlarda bombalar uçmamış gibi yoldalar.

Ama bu “bir şey” idi – ve bu bir şey izler, derin izler, insanlarda ve şehirde bıraktı. Bu izlerin ne kadar derin oturduğu kişisel konuşmalarda ve hikayelerde hissedilebilir.

Yine de her yerde dostça, mutlu yüzler görüyorum, Beyrut'ta tekrar umut var. Bazı yerlerde, ruh hali öforik bile, çünkü Suriye'nin sınırları yakın zamanda açıldı, korkunç Esad rejimi düştü, Beyrut'ta Joseph Khalil Aoun ile ilk kez Parlamentonun kurulduğu ve şimdi Gazze'deki ateşkes. Büyük gerginlik ve yine de devam eden bir barış ve son olarak bir rahatlama nefes alma şansı ile dolu, ülke geleceğe bakıyor.

Joseph Aoun, yeni seçilen Lübnan Başkanı


Joseph Aoun, yeni seçilen Lübnan BaşkanıBilal Hussein/AP

Avokado sandviç 19 $ için


Travmanın üstesinden gelmeyi, ileriye bakmayı, sadece devam etmeyi nasıl başarıyorsunuz? Bu ülke ne yapıyor, bu insanlar burada? Hıristiyanlar, Sünniler, Şiiler ve diğer 15 tanınmış mezhep grubu, bu çok şekilli ülkede bu hırpalanmış şehirde nasıl birlikte yaşıyor? Yoksulluk ve servet arasındaki dengeleme eylemi nasıl katlanıyor?

Bu inanılmaz boşluk, sadece büyük SUV'ların, Porsches'in ve tamamen eşit olarak işletilen ve giyinmiş insanların oturduğu, 19 dolar için overpriced avokado sandviçleri ve 6 $ 'lık cappuccino içtiği çeyrekler arasında nasıl açıklanabilirken, birkaç metre uzakta tamamen kirli ve Kediler mi arıyorsunuz, çöpte bir şeyler bulmak veya altı yolun geçişlerinde aileler biraz değişiklik yapmak için yalvarıyor musunuz? Yeni kafeler, barlar, galeriler saifi villajında mantar ve mantar gibi Gemayzeh gibi dışarı atılırken, tüm sokaklar düşerken, tüm mahalleler sadece yoksulluktan terler.

Savaştan önce bile, ülke acil durum, devam eden ekonomik kriz, korona pandemi, limanda patlama durumundaydı, ancak devam ediyorlar, birikiyorlar, işe gidiyorlar, dışarı çıkıyorlar. İleriye bakıyorsun.

Beyrut'taki Gemayzeh Bölgesi


Beyrut'taki Gemayzeh BölgesiZuma/imago


Gemayzeh'deki caddemize, Rue Gouraud'a vardım. Ve hala oradalar. Beni her gün eski terliklerinde sallayan yaşlı adam, biraz haysiyeti itti ve kırık ellerini ve hasta kulağını gizledi. Ama aynı zamanda SUV'larda stüdyoya sürülebilen yakın bir elbiseli sayısız yalın yoga öğrencisi. Ya da gerçekten okula gidip gidemeyeceğini bilmediğim Greengrocer'a yardımcı olan dostça gülümsemeye sahip küçük çocuk. Sonunda Cherbel, LA patronundan, sokaktaki bir kurum, dalgalar, güler. “Hoş geldiniz!” Sonunda evimizde dairemizde geldim. Dinlenmeye geliyoruz. Konuşuyoruz. Anlamak istiyoruz.

Uzaktan Muezzin'i duyarsınız, akşam namazı çağırır, sokaktan müziği bir pubdan duyabilirsiniz, bir yerde çanları çalar ve dua için bağırır, pırıltı, terasımızın önünde bir güvercin kapakları ve karanlık kırılır . Beyrut'ta bir gün sona erer, sakin, huzurlu ve daha iyi bir gelecek için umut dolu.

Andrea Kazzer bir konuşmacı, çeşitli radyo ve televizyon kanalları için serbest eğitmen ve koç olarak çalışıyor, aynı zamanda siyaset, iş, bilim için de çalışıyor. Kocasının orada kalıcı bir işi olduğu için 2022'den beri Berlin ve Beyrut arasında gidip geliyor.

Bu, açık kaynak girişimimizin bir parçası olarak gönderilen bir katkıdır. İle Açık kaynak Berlin Yayıncısı, Alaka ve profesyonel kalite standartlarına sahip metinler sunmak için. Seçilen katkılar olacak Yayınlanmış ve onurlandırılmış.

Bu makale Creative Commons lisansına tabidir (CC BY-NC-NOD 4.0). Yazar ve Berliner Zeitung adını vererek ve herhangi bir işlem hariç, genel halk tarafından ticari olmayan amaçlar için serbestçe kullanılabilir.